BARDZIEJ AMERYKANIŚCI-POLITOLODZY
dr Bohdan Szklarski - politolog, zastępca kierownika Katedry Politologii w Collegium Civitas, adiunkt w Instytucie Studiów Politycznych PAN. Absolwent wydziału Nauk Politycznych Northeastern University w Bostonie oraz anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1992-1996 kierownik programu "American Government Program" realizowanego w ramach Ośrodka Studiów Amerykańskich na Uniwersytecie Warszawskim. Wykładowca uniwersytetów w Kentucky oraz Louisville, City University w Nowym Jorku, w Boston College i w Notre Dame University. Autor książki Semi-Public Democracy. Politics of Interest Articulation in Systemic Transformation (Warsaw 1997).
dr Tomasz Płudowski - merykanista i medioznawca, dr socjologii polityki i kultury, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Redaktor naczelny polskiej edycji międzynarodowego periodyku medioznawczego Global Media Journal wydawanego przez Purdue University i Collegium Civitas. Stypendysta Fundacji Fulbrighta (Stanford University) oraz Fundacji Kościuszkowskiej (New York University). Wykładał m.in. w Holandii i Wielkiej Brytanii. Główne publikacje: "American Politics, Media, and Elections. International Perspectives on US Presidency, Foreign Policy, and Political Communication" (Toruń: Adam Marszałek/Collegium Civitas Press, 2005), "Terrorism, Media, Society" (Toruń: Adam Marszałek/Collegium Civitas Press, 2006), "How the World's News Media Reacted to 9/11. Essays from Scholars Around the Globe" (Spokane, Washington: Marguette Books, 2007) oraz "The Media and International Communication" (Frankfurt am Main i Nowy Jork: Peter Lang Verlag, 2007, red. z Barbarą Lewandowską-Tomaszczyk i Dolores Valencia Tanno).
Marcin Gajek - politolog, amerykanista. Asystent w katedrze politologii Collegium Civitas, doktorant w Szkole Nauk Społecznych przy IFiS PAN. Laureat konkursu na najlepszy esej w SNS w roku akademickim 2005/6. Jego zainteresowania badawcze obejmują historię myśli politycznej oraz filozofię polityki ze szczególnym uwzględnieniem tradycji republikańskiej oraz XVIII i XX-wiecznej myśli amerykańskiej.
prof. Zbigniew Lewicki - amerykanista z Uniwersytetu Warszawskiego, były dyrektor Departamentu Ameryki MSZ.
Krzysztof Michałek - amerykanista, jest pracownikiem Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego i prodziekanem Wydziału Nauk Politycznych Wyższej Szkoły Humanistycznej w Pułtusku.
Marek Szopski - Specializes in Sociology of Culture and Religion, as well as American Studies and intercultural communication.
Grzegorz Kostrzewa-Zorbas - polski politolog, dziennikarz, dyplomata, działacz państwowy, absolwent studiów podyplomowych w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego na Uniwersytecie Georgetown i doktor w zakresie stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Johns Hopkins w Waszyngtonie, uczeń Zbigniewa Brzezińskiego.
FACULTY - http://www.asc.uw.edu.pl/
___
BARDZIEJ SPECJALIŚCI OD MARKETINGU POLITYCZNEGO
Marek Jeziński - adiunkt w Zakładzie Teorii Polityki Katedry Politologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Autor "Marketing polityczny a procesy akulturacyjne" o amerykanizacji polskiej komunikacji politycznej.
Marek Mazur - adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Autor książki "Marketing polityczny. Studium porównawcze" (Polska i USA).
Sylwia Wilkos - specjalistka marketingu politycznego.
Eryk Mistewicz - doradca polityczny, kreator wizerunku polityków, pracujący w Polsce i innych krajach specjalista marketingu politycznego. Przez blisko dziesięć lat publicysta „Wprost”. Seria jego artykułów o związku świata polityki i biznesu przyczyniła się w 1995 r. do dymisji premiera Waldemara Pawlaka. Laureat tzw. „Polskiego Pulitzera”, Nagrody Głównej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, najwyższego laura środowiska oraz Nagrody im. J. Bruna Stowarzyszenia Dziennikarzy RP.
Zarządzanie kryzysowe i polityczny marketing studiował w Ecole Superieure des Sciences Commerciales d'Angers (Francja). Uczestniczył w kampaniach parlamentarnych we Francji i kantonalnych w Szwajcarii. Pracował w agendach rządu francuskiego. Uważa, że praktyka w kampaniach politycznych zdobyta w Polsce i Europie jest w naszych warunkach bardziej przydatna niż ta przenoszona wprost z kampanii amerykańskich. Pasjonat reklamy i świadomego wpływania na rzeczywistość poprzez media. W latach 1998 i 1999 polski obserwator Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes, później także juror Crackfilmu. W 2001 r. został doradcą Marszałka Sejmu RP, później doradcą Przewodniczącego Klubu Parlamentarnego Platforma Obywatelska.
Wojciech Cwalina - adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Marketingu Politycznego. oraz doradcą w politycznych kampaniach wyborczych. Stypendysta Fundacji na rzecz Nauki Polskiej w 2001 roku. W 2004 laureat przyznawanej przez Komitet Nauk Psychologicznych PAN, Nagrody im. Andrzeja Malewskiego. Autor i współautor prac z psychologii poznawczej, organizacji i zarządzania, marketingu politycznego oraz psychologii mediów, w tym Television and Politics in Evolving European Democracies (1999), Handbook of Political Marketing (1999), Telewizyjna reklama polityczna (2000). Od 2002 należy do rady redakcyjnej Journal of Political Marketing.
___
BARDZIEJ DZIENNIKARZE
Wawrzyniec Smoczyński - "Przekrój"
Bartosz Węglarczyk - "Gazeta Wyborcza" (http://bartoszweglarczyk.blox.pl)
Marek Gadziński - "Gazeta Wyborcza" (http://www.bialydomek.blox.pl)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment